KRISTIANSAND: Quadrant 4 heter drum'n'bass-prosjektet, og Groovecentral Recordings heter deres selvstartede plateselskap. Begge med tilholdssted på Gimlekollen.— Det beste er selv å starte en label dersom en vil gi ut selvproduserte plater, sier Eivind Marum (16).Marum er halve Quadrant 4, Dan Christopher Drehn (16) den andre halvparten. Drehn igjen utgjør sammen med Fredrik Rømteland (17) to tredeler av Groovecentral Recordings. Sammen med Oslo-gutten David Dajani (15) har de fått anerkjente artister som Bjørn Torske og Erot til å bli interessert i deres private undergrunnslabel.- Groovecentral ble offisielt startet i januar 1999, men vi har drevet seriøst med drum'n'bass og house-musikk siden 1997, sier Dan Christopher Drehn, som for tiden jakter på sponsorer til plateselskapet.- Nye utgivelser er avhengig av hvor mye penger vi kan få. Men jeg regner med at vi skal ha ei ny skive klar i løpet av høsten, sier Drehn.Dan Christopher Drehn og Eivind Marum har under navnet Quadrant 4 nettopp sluppet den fire spor lange EP-en «The Uhuru». Navnet har de hentet fra en låt av den store helten Billy Cobham, en låt som er om lag ti år eldre enn de selv.- Det går en del på 70-tallsmusikk, og Pink Floyd er et av de andre bandene vi er inspirert av, sier Drehn.Quadrant 4 prøver å styre unna det som kjennetegner mye av drum'n'bass, nemlig loops.- Vi lager nesten alt selv, inkludert trommeprogrammering. I tillegg bruker vi munnharpe, gitar og tangentbrett som vi spiller rett inn på PC-en. Så sampler vi det, sender det hele ned til Tsjekkia for å trykke platene og selger de ferdige skivene via nettet og HS Records i Oslo, forteller Drehn og legger til at Quadrant 4 skal være med på samleplata «Arctic Circle II» som gis ut i november av Norges mest kjente undergrunnslabel: Beatservice.Og 27. august skal Groovecentral Recordings ha labelkveld på den etter hvert svært så undergrunnshippe klubben Blå ved Akerselvas bredd.- Det mest irriterende med å være så forholdsvis unge som vi er og samtidig drive med den type musikk vi gjør, er at vi ikke kommer inn på de ålreite klubbene som spiller musikken. Litt snodig er det også at det er mest 30-åringer som hører på musikken vi lager, sier Drehn, som gjerne hadde sett at det kom flere klubbscener i Kristiansand. Plateselskapet Groovecentral Recordings har i tillegg til interesse fra Bjørn Torske og Erot, vært i kontakt med Terrence Parker, LA Williams, New Phunk Theory, Jessica Kephart, Keltech og Nocturne, alle kjente størrelser i den stadig voksende undergrunnsverdenen for house og drum'n'bass.- Det er også muligheter for at vi gir ut en singel i England i løpet av høsten, sier Drehn.