For første gang forteller Youtube hvilke videoklipp vi tittet mest på i året som gikk.

Øverst på listen — og langt, langt foran alle andre - troner Susan Boyle. Hennes opptreden fra «Britain’s got talent» er sett mer enn 120 millioner ganger.

På plassen under finner vi en ytterst forvirret syvåring, som prøver å summe seg etter å ha fått trukket en tann.

— Er dette virkelig?, spør den tannlege-dopede David, omtåket etter bedøvelsen.

Replikker som «du har fire øyne» samt et gutturalt brøl av de sjeldne, er også blant ingrediensene i klippet (se over)

Ifølge far David DeVore var det mer eller mindre tilfeldig at episoden ble filmet. Han ville bare teste sitt nye videokamera, men etter at familie og venner holdt på å le seg i hel av klippet, bestemte han seg for å legge det ut på YouTube. Etter en uke var videoen sett tre millioner ganger.

- Til å begynne med visste vi ikke hva vi skulle tro. Gjorde folk narr av David? Men da vi skjønte at folk bare syntes han var søt og morsom, omfavnet vi oppmerksomheten, skriver faren på sin nettside .

Nå har familien også omfavnet muligheten til å tjene penger på fenomenet. I sin nettbutikk selger de både T-skjorter og klistremerker med Davids egen logo.

Slik føyer de seg inn i rekken av barn som er blitt butikk etter å ha blitt kjent på YouTube. «Charlie bit my finger» er trolig et av de mest sette klippene på YouTube noensinne, og også Charlie har en far som selger T-skjorter.

Det samme har lille Cory, som ble nettfavoritt etter at faren la ut et klipp der den 13 måneder gamle gutten svinger seg til Beyonce’s «Single Ladies». På nettsiden singlebabies.com selges både T-skjorter og klistremerker til inntekt for Corys college-fond.

Her er de mest sette YouTube-klippene i 2009:

Susan Boyle - Britain's Got Talent (120 millioner)

David After Dentist (37 millioner)

JK Wedding Entrance Dance (33 millioner)

New Moon Movie Trailer (31 millioner)

Evian Roller Babies (27 millioner)