I mars skal by:Larm presentere 80 nye band for musikkbransjen på ti ulike scener i Kristiansand. Arrangementet flyttes hvert år, og tidligere har de lokale bryggeriene stilt opp som sponsor. I fjor sponset Mack by:Larm i Tromsø, og året før var Hansa sponsor når arrangementet foregikk i Bergen.Det er også Hansa som eier CB, og det er hos Hansa Borg Bryggeriers markedssjef Jan Norre Kristensen vi må søke forklaringen:— Det er riktig at vi sponset by:Larm da det var i Bergen, sier Kristensen. Etter erfaringene derfra har Hansa bestemt seg for ikke å gjenta sponsingen.- Vi så at by:Larm i stor grad trekker band utenbys fra, og vi ser ikke noe poeng i å profilere CB i Tromsø og Trondheim, sier Kristensen. Han mener bestemt at det ikke ville vært lettere for Hansa å sponse by:Larm dersom det igjen hadde blitt arrangert i Bergen.For Erlend Mogård Larsen i stiftelsen by:Larm er manglende lokal tilknytning et hittil ukjent argument. Han leser opp fra avslaget fra Hansa Borg Bryggerier:- «Som samarbeidspartner blir dette for smalt til at vi kan få nok ut av et slikt arrangement», skriver de. Dette er hårreisende sett i forhold til at utesteder under by:Larm setter omsetningsrekord kveld etter kveld. Bryggeriet tjener dermed så mye på by:Larm at de bør kunne bidra til et arrangement med så sterk lokal forankring, sier Larsen. Han opplyser at det dreier seg om en sum på rundt 200 000 kroner. Fra før er by:Larm sponset av NRK Petre, Gramart, Music & Media, Faro Journalen og Levis.Nå leter by:Larm annetsteds etter ølsponsor, og bryggerier på Østlandet har meldt sin interesse!