Til sammenligning hadde NRK1.588.000 seere på premieren av sesong 1, melderBergens Tidende.

Sesongsnittet for den første sesongen er 646.000 seere.

Nettstedethashtags.no, som lister opp de mest brukte hashtagene på Twitter hver dag, har registrert #broen som den mest brukte hashtagen mandag kveld.

Alle ord som norske tvitrere skriver i twittermeldingen med # (hashtag) foran, blir brukt når tjenesten regner ut hvem som er mest populære på mikroblogg-tjenesten Twitter.

«Hvem trekker i trådene?»

Hovedpersonene fra forrige sesong, Saga Norén og Martin Rohde, føres sammen igjen etter en ny hendelse ved Øresund-broen.

Et skip uten styring kolliderer med et brokar på svensk side. Saga Norén blir satt på saken og om bord finner hun fem livløse ungdommer, to av dem er danske.

Saga oppsøker Martin for å få hjelp. Etterforskningen viser at miljøer på begge sider av sundet er involvert.

Og mens andre sesong av «Broen» samler Norden til ett TV-rike denne høsten, er danskene i gang med å forberede sesong tre.

Flest seere i Norge

I Danmark hadde første episode hele 1.220.000 seere.

I Sverige hadde hele 818.000 seere benket seg ned foran sesongstarten, som både svenskene og danskene fikk en dag før oss.

Nesten dobbelt så mange seere i Danmark til tross, det var faktisk flest nordmenn som så sesongstarten.

I Norge utgjorde andelen TV-seere 39 prosent av alle TV-seere den kvelden, mens det i Sverige og Danmark utgjorde henholdsvis 34 og 35 prosent.