Den britiske skuespilleren er med i en ny anti-familievoldkampanje hvor hun spiller en ung skuespiller som kommer hjem fra filmsettet. Der blir hun møtt av sin voldelige kjærest. Han beskylder henne for å ha et forhold til en av medskuespillerne før han angriper henne, slår henne i gulvet og sparker henne i magen.

For mye vold Men reklamesensurorganisasjonen Clearcast stopper nå antivoldkampanjen fra U.K. charity Women's Aid, og dermed nektes den vist på britisk tv fordi den inneholder for mye vold.

Kampanjen «The Cut» ble lansert i britiske kinoer i april og har mer enn én million visninger på YouTube. Men den når altså ikke britiske tv-skjermer. Ikke uten at scenen hvor Keira Knightley ligger på gulvet og blir sparket i magen klippes bort.

– Ville ha debatt Chris Hirst, administrerende direktør for Grey London Advertising Agency som laget «The Cut», sier ifølge 3news.co.nz:

– Grunnen til at vi forhandler med Clearcast, er at innholdet er for voldelig. Grunnen til at vi laget kampanjen er selvsagt å gjøre folk oppmerksomme på vold i hjemmet, og skape debatt om temaet, og det har vi klart, selv om filmen ikke når tv-skjermene.

Kampanjen er skapt av Joe Wright som også regisserte to av Knightleys filmsuksesser, «Atonement» og «Stolthet og fordom».

Her kan du se antivoldkampanjen: