KRISTIANSAND: — Jeg vil tippe at dette gjelder cirka 100 billetter, og at 30 til 50 kunder har ringt oss etter å ikke ha fått billettene. Men daglig får vi tilbakemeldinger om at "nå kom de likevel". Vi tror forsinkelsene kan skyldes at mange ble sendt ut midt i juleposten, sier Harald Andersen, daglig leder i Start Toppfotball AS.

Likevel har Andersen måttet ta imot kritikk for bestillingssystemet Start benyttet seg av til Elton John-konserten i Kristiansand 26. juni. TV Sør avslørte at det grunnet en feil var mulig å bestille billetter før de ble lagt ut gjennom Starts egne nettsider.

Det var også så høyt trykk på Starts nettsider i perioder etter at billettene var blitt lagt ut, at noen av kundene ikke fikk bekreftelse på at de hadde bestilt billetter.

— Hvis vi ikke finner dem i vårt system når de ringer, betyr det at de ikke har fått bekreftelse da de bestilte, og at de heller ikke har blitt trukket fra kontoen sin. Men dette gjelder veldig få kunder, sier Andersen.

Han forsikrer at alle som har betalt billettene, skal få komme på konserten, selv om billettene ikke skulle dukke opp.

— Vi avventer til rundt 18. januar. Hvis det er noen som ennå ikke har fått billettene i posten til da, lager vi duplikatbilletter. Da vil folk som kan ha fått tak i andre folks billetter på annen måte, bli avvist ved inngangen, sier Andersen, som fremholder at han er fornøyd med billettsystemet Start brukte til Elton John-konserten.

— Det er et veldig stort og kjent system. Men for oss er det første gangen det er i bruk, så det er klart at vi kanskje må forbedre noen ting til neste gang, sier han.