— Quart Festivalen er den perfekte festivalen. Det er den beste festivalen jeg har vært på. Arrangørene i Roskilde burde ha lært at festivaler kan bli for store, sier Barnes til Quart På.Han er rystet over det som skjedde i Danmark, men ikke overrasket.- Det har skjedd før og det kommer til å skje igjen hvis ikke festivalarrangørene er seg sitt ansvar bevisst. Da vi spilte i Roskilde for fire år siden holdt det samme på å skje fordi det var for mange mennesker som trykket på foran scenen. Roskilde er for svær, sier han.Og nettopp størrelsen er et sentralt poeng. Han mener arrangører har en tendens til å slippe inn for mange mennesker.Senest 24 juni spilte Leftfield på Glastonbury foran 50.000 mennesker, men det gikk greit.- Det var en utrolig opplevelse og arrangørene hadde sikret publikum veldig bra, sier Barnes.I 1996 spilte Leftfield første gang på Quart Festivalen. Barnes kan ikke få skrytt nok av den opplevelsen.- Det var helt fantastisk. Jeg husker alt. Teltet, naturen, jentene, de profesjonelle arrangørene og til og med omkledningsrommet vi hadde på Festningen, sier han.Særlig framhever han to ting: Festivalen er ikke overkommesialisert og ledelsen jobber profesjonelt.- På Quart Festivalen handler det om musikk, først og fremst. Og bra musikk med gode band. En sånn festival kunne vi aldri laget i en by i England, vi måtte dratt langt ut på landet. Så all honnør til myndighetene i Kristiansand, sier han.Og betror oss at han anbefaler Quart Festivalen til alle musikervenner han kjenner og nøler ikke med å gi den følgende karakteristikk:- Den er min favorittfestival over alle i hele verden og vi gleder oss enormt til å komme, sier han.- Leftfield er kjent for å spille enormt høyt på konsertene; hvorfor?- Fordi vi vil gi folk valuta for pengene. Hvis ikke musikken er høy nok, tar ikke folk av. Vi vil at publikum skal gi slipp på alle hemninger og bare gi seg hen til musikken. Hvis ikke det er høyt nok, får vi ikke folk i stemning, sier Barnes.Lyden skal ikke være høy for å være høy, slik som en del heavyband på 70- og 80-tallet opererte, men for å gi folk utbytte av konserten.- Vi spiller ikke låtene slik som de er på platene. Vi lager tolkninger av dem, jammer dem ut og lager vrier på dem. Det er det gøyeste, synes vi, sier han.