— Vi tror ennå fullt og fast at vi får sponsoren, men de har ikke klart å ordne opp internt. Vi har fått høre hele veien at dette skal komme på plass i neste uke, sier markedsdirektør Trond Backer hos Kilden. Etter tre måneder venter han fremdeles på signaturen fra en hovedsponsor som han fikk muntlig bekreftelse fra før jul.

Med en million kroner blir dette i så fall hovedsponsor nummer to for Kilden. Den første er Fædrelandsvennen med en tjenesteutvekslingsavtale på 1 million kroner. I tillegg er Gumpens Auto, Elkem Solar, Agder Energi og Nordea inne med 300.000 kroner hver. Dessuten kommer prosjektet "En bit av Kilden" i tillegg, slik at 4,1 millioner kroner er skaffet til veie. Det forutsetter imidlertid at underskriften fra den foreløpig hemmelige andre hovedsponsoren kommer på plass.

OPTIMIST: Markedssjef Trond Backer på Kildener optimistisk med tanke på å få inn en hovedsponsor.

— Jeg har hatt noen gode møter med potensielle sponsorer torsdag. Det har ikke vært jobbet med sponsorer i det siste, for vi har i stedet vært opptatt med åpning av huset og å selge billetter, sier Trond Backe r.Om hovedsponsoren lar vente på seg, er publikum mindre tunge å be. Nå er 100.000 billetter solgt for 2012. Sist Fædrelandsvennen skrev om billettsalget på Kilden var i midten av februar, og da var tallet 80.000. Det betyr at det er solgt 20.000 billetter sist måned, eller altså 666 billetter daglig.

Av disse billettene er snaut tredjeparten til flaggskipforestillingen "West Side Story", som har gått unna i 24.000 eksemplarer. 500 av disse billettene er solgt som bedriftspakker, hvor kjøperne gir dem som julegaver til ansatte. Det er nå bare til den siste forestillingen 27. mars at det er igjen billetter for salg.