Miljøene og figurene du møter i spillet virker litt mer genuine enn i EAs variant, men ellers dreier dette seg stort sett om det samme. Du starter med en heller slapp kjøredoning, og etter hvert som du vinner løp kan du oppjustere kjøreegenskapene eller kjøpe deg nye biler.

Det er nok av lisensierte biler i Midnight Club 3, du kan kjøre alt fra Hummer til den klassiske Chevrolet Impala. Selv fabrikkantene av turboer, dekk, felger og eksosanlegg er ekte, og anbefalt av bilbladet Dub Magazine (derav navnet).

Det som skiller Midnight Club 3 fra de fleste andre gatebilspill, er at du faktisk har supermoves. Avhengig av hva slags bil du kjører, får du en spesialegenskap. Du kan enten få alle bilene foran til å kjøre siden når du kommer, du kan gjøre ekstra stor skade på bilene du treffer, eller du kan til og med trykke på en knapp så tiden går saktere.

Dette hadde vært helt fett hvis det fungerte skikkelig, men det er sjelden du får noe særlig ut av dem.

Likevel skal Rockstar ha ros for å ha laget et gjennomført actionkjørespill, om enn uten snev av realisme. Det er kanskje litt overraskende at samme selskap som står bak Grand Theft Auto-serien har gitt fotgjengere overmenneskelige egenskaper som gjør at de ikke blir påkjørt selv om de befinner seg rett foran bilen, men dette er nok bare for å få ned aldersgrensen.

Det er sikkert mange gatebilentusiaster som kommer til å digge Midnight Club 3, og det er nok disse som er hovedmålgruppen for spillet. Halve moroa er å tjene nok penger til å få bilen til å se fet ut, så hvis biltuning ikke er din tekopp, er ikke dette spillet for deg.

TORE SAND

Midnight Club 3: Dub Edition

Utgiver: Rockstar

Utvikler: Rockstar San Diego

Genre: Actionbilkjøring

Aldersgrense: 12

Plattformer: Playstation 2, Xbox