KRISTIANSAND: Det trilles kun seksere i avisene for Rune Andersens show i Agder Teater. Dagbladet, Fædrelandsvennen og VG gir alle terningkast seks i mandagens utgaver. — Det var helt utrolig. Jeg fikk vite dette i løpet av natten, men trodde ikke helt på det før jeg fikk lese det selv i avisene om morgenen, sier en sliten, glad og overmåte lykkelig Andersen. Etter den fantastiske velkomsten han fikk av publikum på premierekvelden søndag kveld gråt han mer eller mindre på hele festen natt til i går:- Det var en enorm følelsesmessig utladning. Jeg har hele tiden drømt om å gjøre det bedre enn forrige gang, og nå følte jeg at alt klaffet. Vi har kjørt prøveforestillinger før, men aldri har det fungert så godt som på premieren.- Så nå kan du endelig slappe av?- Nei! Dette skal bli bedre. Nå skal vi finjustere en del, finne ut hva som kan gjøres annerledes, sier han. Et kjærlighetsbarn

Omtrent det samme sier regissør Alex Scherpf:- Det er veldig hyggelig å lese aviskritikkene, men positive tilbakemeldinger betyr ikke at vi legger oss i stabilt sideleie, sier regissør Alex Scherpf.Sammen med resten av ensemblet feiret også han på Caledonien til langt ut i de små timer.- Vi var lykkelig og slitne etter å ha satt et kjærlighetsbarn til verden. Det var deilig å få ungen ut og løst opp spenninger i kroppen med en halvliter, sier Scherpf.På forhånd hadde han håpet på det beste, men stålsatt seg for det verste. Underveis følte han at temperaturen i salen var god.- Vi jobbet med form og teknikk helt fram mot deadline. Den siste prøven fant sted 18.30 søndag kveld. To timer senere gikk teppet opp for første forestilling, forteller han. Scenisk villmann

Dagbladets Tom Stalsberg skriver at Rune Andersen med dette showet har gravert sin rune på den norske showhimmelen. Stalsberg mener at Andersen er Norges klart morsomste imitator, og dessuten er han «en satirisk crooner og scenisk villmann».«Det trengs ikke fjas og sparkepiker når varene som leveres er hummer og kaviar», skriver Stalsberg, som gir sitt terningkast med følgende fire ord på slep: «Dette er i særklasse». Yngve Kvistad i VG mener at Rune Andersen er sjefen på komiscenen akkurat nå. «Når parodiene hans fungerer nettopp som det, som parodier, er det fordi disse skikkelsene og karakterene bygger på en dypere gjenkjennelse, et møte med en forstørret virkelighet. Karikaturen blir noe mer enn en imitasjon, som igjen er et resultat av nitide studier og hardt arbeid», skriver Kvistad, som tror hemmeligheten bak Rune Andersens suksess en svært enkel: Høyeste nivå

«Han er dønn seriøs. Han er en komiker, en skuespiller og en tekstforfatter som har lagt stein på stein gjennom mange år. Rune Andersen er ikke en av dem som først har vært på tv, helst uten å ha gjort noe som helst, for så å søke rampelyset. Han har jobbet, jobbet - i lokalrevy, i halv- og helprofesjonelle produksjoner, i ulike medier («Hallo i uken» har vært et nyttig verksted) - og nå fyller han scenen i egenskap av seg selv».VG-anmelderen slår fast at dette showet er en sjelden kolleksjon spekket med blinkskudd og presise observasjoner. Fædrelandsvennens Svein Harald Moe skrev i sin anmeldelse at «(...) ser vi ham nå som en suveren entertainer på vei mot det aller høyeste nivå».- Var det noe som ikke var helt bra, men som aviskritikerne ikke oppdaget, Alex Scherpf?- I sketsjen «Kongeklubben» er det muligens noe vi bør ta tak i. Den er munter, men vi må vurdere om noe kan gjøres bedre. Det er alltid noe å ta fatt i etter en premiere, og dessuten må forestillingen kjøres et par ganger til før den setter seg, sier Scherpf.