Den unge stjernen fra Barbados ble nylig tilbudt jobben for Gucci på grunn av sin «sterke personlighet», skriver Vogue.com.

Rihanna dukket først opp som Guccimodell i februar på motehusets auksjonskveld under moteuken i New York, men skal nå være midtpunktet i en ny kampanje til inntekt for Unicef.

— Det perfekte ikonet

Det var Guccis Frida Giannini som valgte sangeren.

— Da vi bestemte oss for å lage en hel reklamekampanje i stedet for å bare lage produkter når vi skulle vise vår støtte, følte jeg at en musiker og vakker kvinne ville være det perfekte ikonet, uttaler hun ifølge Vogue.

Gir deler av inntekten til Unicef

Kampanjen har fått navnet «Tattoo Heart» og skal lanseres i desember. Produktene har ennå ikke blitt offentliggjort, men Gucci poengterer at 25 prosent av salget går til Unicef.

Rihanna selv er strålende fornøyd, ifølge Vogue. Hun har lenge vært fan av motehuset, og har en egen veldedighet for barn, kalt The Believe Foundation.

— Det er en ære å representere Gucci, sier 20-åringen.

Nytt album på vei

Sangeren har også tidligere samarbeidet med Hennes & Mauritz i deres kampanje «Fashion Against AIDS» sammen med blant annet Timbaland og Good Charlotte.

Ifølge MTV er Rihanna nå i studio for å spille inn sitt fjerde album.