– Alle ansatte på huset ble utfordret til å komme opp med ideer til konsepter vi ikke har sett på. Et segment som er vanskelig å nå, er unge voksne. Jeg tenkte at vi kunne komme opp noe med dataspill. Vi lager nå Play @ Kilden, hvor vi prøver oss på ulike typer arrangementer mot unge voksne. Først ut er Level Up Live, men det kommer flere arrangementer. Etter hvert kommer også Prebz og Dennis, forteller Stein Erik Bakken.

Han er produsent for showet, som er en del av kulturdrift hos Kilden. Lørdagens show starter klokka 17 og arrangeres i Multisalen.

– Vi er nesten utsolgt, sier Bakken. Kapasiteten er 220 personer.

Gode tilbakemeldinger

Level Up ble først kjent gjennom VGTV, senere som et frittstående konsept. Deres nettsamfunn og podkast nås av svært mange spillinteresserte.

– Vi fikk tips om å høre med dem. De sluttet i VGTV og er ute i periferien. Gutta er gode konferansierer, og gode talspersoner for spill. Vi tok kontakt gjennom sosiale medier og de var med fra første stund, forteller Kilden-produsenten.

I Kilden skal det spilles inn live-podkast, det blir sceneintervjuer med D-Pad og Krillbite, spillquiz, duell og Let’s Play. I tillegg spiller spillmusikkbandet Kyoshu Orchestra. Hele showet streames live på Twitch.

Vil ha mer gaming

Ifølge Bakken vil det bli flere arrangementer som del av Play @ Kilden-konseptet, men ikke nødvendigvis knyttet til spill og gaming.