Hun spiller ånden i lampen, og gjør det iført en tettsittende rød badedrakt – og med en stor kyssemunn som hodepynt. Og engelske aviser er ikke nådige, selv om de gir Pamela ros for sporty innstilling.«Hennes opptreden er, vel, helt utenom det vanlige», skriver Daily Mail, som også konstaterer at Pamelas første scene – der hun senkes ned fra teatertaket sittende i en stor ring – «får en til å dvele ved hvilke vidundere som kroppslig ingeniørkunst kan frembringe».

Avisen mener videre at publikum ikke applauderer Anderson for hennes skuespillertalenter eller sangstemme, men fordi hun er «en enkvinnes Silicon Valley» og «ikke så mye en kvinnekropp som en boa constrictor som akkurat har svelget en topuklet kamel».

The Times fastslår at «julekvelden kom tidlig for mennene som trengte seg sammen på tilskuerplass», og fastslår at hun høstet størst jubel for «et energisk dansenummer som truet med å bli for mye for hennes trange, røde topp».

Uansett så steg billettsalget til «Aladdin» ifølge Guardian med 800 prosent da Pamela Andersons to uker lange medvirkning ble kjent. (©NTB)