— Vi har gjort det vi kan på sosiale medier som Facebook og Instagram. Vi har sendt enormt mange sms og stoppet mange på vår vei for å be dem stemme, sier May Grete Fladen Vatland i Norsk Oppdrettservice.

Hun er ellers godt fornøyd med støtten de har fått lokalt fra, og da særlig Avisen Agder.

— De var ute med en ny oppfordring om å stemme i dag. Så har vi også fått hjelp fra oppdrettsnæringa som bidrar og hjelper, sier Vatland og viser til kyst.no.

Vurderte nakenstunt

"I et siste forsøk for å nå TOPPEN, så spiller vi på KROPPEN," skriver Norsk Oppdrettservice. Torsdag klokka 12.35 vil det vise seg om det holdt inn. Fra venstre: May Lise Håland, Rune Johannessen, Siv Anita Håland og May Grete Fladen Vatland. Foto: Norsk Oppdrettservice

Nå vurderes imidlertid sterkere lut for å hente inn de nødvendige stemmene som trengs for å sikre seg seieren.— Vi lurte på om vi skulle legge ut nakenbilder med sladd, for deretter love å fjerne sladden dersom vi når et visst antall stemmer. Men det hadde jo vært trist om vi da ikke klarte å sanke nok stemmer, humrer Vatland.

En halvtime senere dukker det også opp et bilde på Norsk Oppdrettservices Facebook-side hvor det meddeles at i «et siste forsøk på å nå toppen, så spiller vi på kroppen.» Dog noe mer uskyldig enn det opprinnelig tenkte.

Se videoreportasje fra finalistene:

Sosiale medier

Hos konkurrenten i Songdalen, som foreløpig innehar ledelsen, er det sosiale medier som har vært fokuset.

— Det har vært mye fokus på sosiale medier hos oss gjennom hele konkurransen, da vi har en stor kundegruppe som følger oss her, forteller markedsdirektør i Netthandelen Holding, Rebecka Karlström, til Fædrelandsvennen.

Damene i Blivakker.no er klare for kamp. Fra venstre: Silvia Melin, Torunn Fjermeros Lervik, Nina Johansen og Iselin Eriksen. Foto: Jarle Hovet

— Hva gjør dere nå siste døgnet? Har dere noen lure triks i ermet?

— Vi har en plan. Mer vil jeg ikke røpe, sier en hemmelighetsfull markedsdirektør.

- Jättekul

At konkurransen har skapt engasjement, er det imidlertid ingen tvil om.

— Det har vært jättekul, sier Karlström på klingende svensk.

— Alle er utrolig engasjerte og det har vært veldig positivt internt i organisasjonen. Hele Netthandelen-konsernet støtter opp om Blivakker.no i denne konkurransen, forteller Karlström og legger til:

— Ellers må jeg si det er kult at to såpass ulike bedrifter har nådd finalen. Måtte den beste vinne!

Finale

Hvem som til slutt trekker flest mulig stemmer og går av med seieren, avgjøres under Næringslivsdagen på Kilden torsdag 22. oktober.

Og selve kåringen kan du se live på Fvn-TV klokka 12.35. Vi godkjenner bare en stemme fra samme mobiltelefon i finalen. Ordinær sms-takst gjelder.

Husk mellomrom mellom BEDRIFT og bokstaven på bedriften.

Slik stemmer du

Vil du at Norsk Oppdrettsservice skal vinne?

Send sms til 03811 og skriv «BEDRIFT A».

Vil du at Blivakker.no skal vinne?

Send sms til 03811 og skriv «BEDRIFT H».

Du kan stemme fram til torsdag formiddag klokka 11.