— Tallet ligger på nesten nøyaktige 17.000 solgte billetter. Vi er veldig fornøyde med gjennomføringen av en lang spilleperiode, samt at så mange på Sørlandet har fått anledning til å oppleve en så storslått musikaloppsetning, forteller salgs- og markedssjef i Kilden, Janneke Aulie, til Fædrelandsvennen.

— Tilbakemeldinger fra tilreisende skuespillere er at de velger å komme til Kilden og Sørlandet, nettopp fordi de har muligheten til å spille musikal med fullt symfoniorkester i orkestergraven. Det er det ingen andre i Norge som har mulighet til, legger Aulie til.

Men Kilden nådde ikke helt det interne målet som de satte seg tidligere i vår.

— Det er jo slik at vi alltid prøver å slå gamle rekorder, og vi hadde et internt mål om å bikke 20.000 tilskuere. Til nå er det «West Side Story», fra åpningsåret i 2012, som troner med 24.000 solgte billetter, sier Aulie.

Aulie legger også til at de etterlyser flere tilskuere fra hele regionen. Analyser viser at det er mest folk fra Kristiansand som har kjøpt billetter.

— Dette er noe vi jobber med kontinuerlig, og vi håper det vil forbedre seg. Vi er et hus for hele regionen.

«The Sound Of Music» hadde premiere 9. april, og ble spilt 43 ganger fram til den siste oppsetningen 17. juni. Og med 17.000 solgte billetter, går «The Sound Of Music» altså inn på tredjeplass over Kildens mest besøkte forestillinger:

• «West Side Story» (2012): 24.000

• «Les Miserables» (2014): 23.000

• «The Sound Of Music» (2016): 17.000

• «Den Stundesløse» (2013): 14.000

• «Carmen» (2013): 10.000 (ble spilt både i Fjæreheia og på Kilden)