Den tidligere Rosenborg-spilleren er sponsorsjef i Rema 1000. 6 av 8 eliteseriekamper sendes denne sesongen på betalingsplattformen til C More. Før hadde TV 2 (sju kamper) og Max (én kamp) rettighetene.

— I fjor var Rosenborg - Brann hovedkamp på TV 2. Den ble sett av 500.000. Når du faller til 20.000 på samme kamp i år, er det dramatisk, sier Riseth.

Vålerenga spiller fortsatt uten hovedsponsor på drakten. DNBs logo er foreløpig mest synlig.

— Vi mener at norsk fotball fortjener å bli sendt på en bred norsk kanal. Det er vel ingen som er fornøyd med 20.000 seere på en av toppkampene i eliteserien, sier merkevare- og sponsorsjef Camilla Forberg.

Hun tror fortsatt lave seertall vil tvinge fram en reprising av norske fotballsponsorater. Norsk Toppfotball tar de lave tallene med fatning. De mener stadig flere følger kampene på nett og mobil. - Det går ikke an å sammenligne tall fra åpne kanaler og betalkanaler. Det blir helt feil, sier administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Niels Røine til Dagbladet. (©NTB)