KRISTIANSAND: Hellevig, som regisserer under navnet "Sten" har skapt stor ståhei i Europa med de to reklamefilmene for tele-selskapet Djuice. Her figurerer både den alkoholiserte, pensjonerte skihopp-stjernen Matti Nykänen og pornostjernen Tanya Hansen. I den ene reklamefilmen blir blant annet en gjeng unge jenter sendt på døra til Nykänen og spør om å få komme på "party", mens Tanya Hansen forteller om sin store appetitt på "big hot dogs" i den andre.

Hellevig har aldri tidligere jobbet i USA, og den gullkantede kontrakten med The Joneses kan dermed bli hans billett til amerikansk gjennombrudd. The Joneses har kontorer både i Santa Monica og i New York og lager både reklamefilmer og musikkvideoer.

Vågal og nyskapende

Kristiansanderen ble introdusert for selskapet gjennom sjef for The Moland Film Company i Norge, Hans Petter Moland. Det er dette selskapet Hellevig representerer utenlands.

— Jeg ser alltid etter unge regissører som er nyskapende, vågale og som har et unikt og spennende ståsted, sier Mel Gragido, produsent i The Joneses til studiodaily.com.

Sten Hellevig er både smigret og stolt over at selskapet setter så stor pris på hans ideer.

Den unge regissøren gikk på Westerdals School of Communication i Oslo før han ble tilbudt jobb i The Moland Film Company i 2004. Han har vunnet en rekke priser for sine arbeider som student, blant annet Gullblyanten. I tillegg til reklamefilmene for Djuice er Hellevig kjent for blant annet musikkvideoen til "Why do I feel" med Thom Hell and the Love Connection. Her ble hele videoen spilt inn på et mobiltelefon-kamera. Han har også laget reklamefilmer for Soft Shake, Wing Chung School og Coop her i Norge, i tillegg til en musikkvideo for den eksentriske gruppa Don Juan Dracula og den sørlandske popprinsessen Marte Wulff. Han har også regien på Kristiansand-gruppa Fitts for Figts nye musikkvideo.