Golfgeniet Tiger Woods er i kjempetrøbbel etter at nyhetene om hans kvinneaffærer er blitt kjent. Nå har de mange reklamespotene med Woods forsvunnet fra beste sendetid i amerikansk fjernsyn, skriver SportBusiness.co

Siste gang en reklame med Woods ble vist i beste sendetid var 29. november. Da var det et halvt minutt der Woods reklamerte for Gillette. I tillegg har de fleste av reklamespotene forsvunnet fra sportssendingene også. Hans navn var bl.a. ikke å se i forbindelse med en eneste av NFL-kampene.

Femten forskjellige reklamer med Woods har vært vist i beste sendetid siden juni. Noen ble stoppet da PGA-sesongen sluttet mens andre skulle fortsette.

-Sponsorene vil begrense bruken av ansiktet hans. Det beste han kan gjøre nå er å komme seg ut på golfbanen , sier Andy Donchin i reklameselskapet Carat North America.

Mister sponsor

Et selskap som ikke vil samarbeide med med golfstjernen er sportsdrikkprodusenten Gatorade. Deres avtale går ut ved årsskiftet, og de er ikke interessert i å forlenge den, skriver The Telegraph. Men Gatorade hevder hardnakket at det ikke har noe å gjøre med de siste dagens dårlige publisitet for amerikaneren. Selskapet skriver i en pressemelding at beslutningen ble tatt for flere måneder siden.

Offentliggjøringen kom derimot i dag.