Slik får du lest e-avisen

E-avisen lar seg ikke åpne uten feilmelding hos lesere som bruker Internet Explorer 8. Dette er et kjent problem, som jobbes med løsning på. Per nå kan disse leserne enten velge en annen nettleser, eller gjøre følgende når feilmeldingen dukker opp: Trykk på «F5-knappen» på tastaturet og trykk deretter på «tilbakeknappen» i nettleseren (knappen ligger oppe til venstre). Dermed er du inne.

Lesere som besøker oss på www.fvn.no via iPad og ønsker å lese e-avisen, må lese den i en egen app. Knappen øverst i nettavisen virker bare for de som bruker oss på pc. Denne appen laster du ned i App Store og søkes opp på «Fædrelandsvennen» eller «Fvn». I appen så bruker du samme påloggingen som på nett (klikk her for brukerveiledning til e-avis) . Her får du tilgang til siste to uker med aviser.Brukere som leser www.fvn.no på smarttelefon og har valgt nettversjon må også lese e-avisen via egen app. Appen er tilgjengelig for iOS (Apple iPhone og iPad), mens Android-løsning kommer i løpet av sommeren.

Logg inn, ikke registrer etter første besøk

Ved første gangs besøk på www.fvn.no må abonnenter registrere seg for å få tilgang til alt innholdet. Etter pålogging vil systemet kreve at du med jevne mellomrom bekrefter brukernavn og passord, slik at vi vet at du skal ha tilgang. En vanlig feil når brukeren skal bekrefte tilgangen eller logge seg inn på en ny maskin etter å ha registrert seg, er at man ikke går direkte til logg inn.

Det er ikke mulig å registrere et abonnementsnummer mer enn én gang, riktig valg i denne brukersituasjonen er LOGG INN.

På web og lesebrett finner du logg inn øverst oppe i den sorte linjen og under logen vår på nettsida. På smarttelefon logger du inn ved å trykke på personen eller velge en sak forbeholdt abonnenter og deretter trykke på «Logg inn».

login2b.jpg

Internet Explorer krever ofte innlogging til nye Fædrelandsvennen

Internet Explorer aksepterer ikke tredjeparts informasjonskapsler (cookies) på samme måte som de andre nettleserne som Firefox, Opera, Google Chrome med mer. Denne informasjonskapselen er nødvendig for at du ikke skal behøve å logge inn hver gang. Siden det er SPiD som setter denne informasjonskapslen for oss, regnes disse som en tredjepart. Ønsker du ikke å bli bedt om logg inn hver gang du er inne hos oss, anbefaler vi heller at man laster ned en annen nettleser som for eksempel Firefox.

Innlogging på mobiltelefonen

Når smarttelefonen går i dvale eller skrues av opplever en del brukere at de må logge inn på nytt. Dette kan løses ved å oppdatere siden eller trykke på personen for å logge inn. På iPhone kan brukeren oppleve at en side lastes to ganger. Dette gjør vi for å gjenoppfriske påloggingsinformasjonen uten din hjelp.

Abonnenter som ikke får tilgang

For enkelte abonnenter har ikke førstegangs registrering blitt fullført helt korrekt. Dette gjelder abonnenter som har årsabonnement eller et abonnement på minst en måned. Abonnentene vil oppleve at de får opp navnet sitt i den øverste linjen, men ikke får lese saker forbeholdt abonnenter. Kundesenteret kan løse dette problemet, og kontaktes på tlf 03811.

Slik installerer du Firefox

mozilla1.jpg
firefox2.jpg
firefox3.jpg