Øverste divisjon fikk sponsornavn som følge av en sponsoravtale med Norsk Tipping. Den avtalen løper ut ved årsskiftet, og «Tippeligaen» erstattes ikke med et nytt sponsornavn.

— Gjennom en merkevareprosess som startet i 2014 har Norges Fotballforbund, Norsk Toppfotball og hele fotballfamilien jobbet sammen for å utvikle en tydeligere identitet for hele norsk fotball. Eliteserien, som er den største idrettskonkurransen i Norge, skal utvikle en profil der vi har som ambisjon å samle fotball-Norge gjennom verdier bygd på lidenskap og fellesskap, heter det i en pressemelding fra Norsk Toppfotball.

— Sammen med klubbene, supporterne og samarbeidspartnere skal vi løfte kvaliteten på kampopplevelsen gjennom de verktøy merkevaren gir oss, sier administrerende direktør Leif Øverland i Norsk Toppfotball i samme pressemelding.

Løven videreføres som ligasymbol. (©NTB)