Bladet har flere ganger trykket opplysninger om hvilke odds NordicBet tilbyr, skriver Dagens Næringsliv. I tillegg skriver tilsynet i et brev at «Josimar har produsert podkaster i samarbeid med NordicBet, og NordicBet tilbyr nye kunder magasinet Josimar gratis på Twitter. Etter vår vurdering viser dette at Josimar og NordicBet har et samarbeid, og dette er også forhold som taler for at oddsrubrikkene ikke har et redaksjonelt formål». Monopolistene Norsk Tipping og Norsk Rikstoto er de eneste som har lov til å markedsføre pengespill i Norge.

Josimar-redaktør Frode da Costa-Lia avviser at det er snakk om å bytte omtale mot abonnementer.

— NordicBet har kjøpt 290 diverse abonnementer av oss som de bruker i sin markedsføring. Men det finnes ikke noen avtale om at vi er nødt til å henvise til dem i bladet på grunn av det. Vi har hatt odds fra seks ulike selskaper de siste årene. NordicBet er langt fremme i oddssetting, og derfor er det naturlig at vi bruker dem, sier redaktøren, som ikke vil slutte å omtale det utenlandske selskapet. (©NTB)