Forbrukerombudet har gjennomført tilsyn med landets mest populære bloggere for å se om merkingen av reklame var god nok. Tilsynet viser at bloggerne har blitt dårligere på å merke reklameinnlegg siden sist Forbrukerombudet hadde tilsyn, skriver Aftenposten.

Av de totalt 40 bloggerne som ble sjekket hadde 21 brutt markedsføringsloven flere ganger. Forbrukerombudet har nå sendt brev til dem det gjelder og ber dem skjerpe seg. Forbrukerombudet vurderte sanksjoner i form av for eksempel bøter, men fant at det ikke var hensiktsmessig denne gangen.

Tone Damli Aaberge er en av bloggerne Forbrukerombudet mener har brutt markedsføringsloven. Hun sier at hun har tatt til seg det Forbrukerombudet har skrevet.

— Jeg føler jeg har kommet godt inn i reglene, og kommer til å være nøye i framtiden, sier Aaberge til Aftenposten. (©NTB)