— Det er veldig uheldig og ulykkelig for oss. Ingen har gitt klarsignal for at det her var greit, sier sponsorsjef for Adidas Norden, Stefan Alvarsson.

For to år siden inngikk Rosenborg og Adidas et partnerskap verdt 75 millioner kroner på åtte år, noe som er tidenes sponsoravtale i norsk fotball. Men 2. påskedag fikk Adidas påskekaffen i vrangstrupen. Som bildeillustrasjon til VG-lupen * som tippet RBK som seriemester * ble Tørum avbildet som en look-a-like til Andre Agassi. T-skjorte og svettebånd var Nike, mens strømper og sko var Adidas.

Tørum ser ingen grunn til å kommentere bildet. Men markedsdirektør i RBK, Erik Espeseth, beklager saken.

— Det var veldig dumt, men vi har beklaget oss til Adidas, og det blir ikke noe mer støy rundt dette, sier dette.

- Hvorfor skjedde det?

— Jeg kjenner ikke detaljene. Uansett skal det ikke skje. Det har det aldri skjedd før, og det skal aldri skje igjen at vår hovedtrener skal bli avbildet med noe annet enn det som er rett for en RBK-trener å gjøre, sier han.

Ifølge Alvarsson blir det ingen refs til RBK denne gang. Han sier at det er menneskelig å feile, men samtidig håper han at det var første og siste gang.

— Jeg ble gjort oppmerksom på dette av Rosenborg selv, og for oss er saken ute av verden. Knut er en bra mann, og han gjør nok ikke det her igjen, sier han.

- Hva betyr det for dere at deres konkurrenter får slik gratiseksponering?

— Jeg tror ikke det betyr så mye. I vår avtale med Rosenborg er det mange andre ting som er sterkere enn dette, og som handler om mer enn ren eksponering, sier Alvarsson.