Flyet skulle opprinnelig reise fra USA klokka 20 onsdag kveld, men etter en lang rekke utsettelser kom flyet seg endelig av gårde klokka 14 fredag (23 norsk tid).

Da hadde svært mange av passasjerene overnattet på flyplassen siden det nesten ikke var hotellrom å oppdrive, skriver NBC.

Les også:

Mistet datters bryllup

Det ble oppdaget en teknisk feil på Dreamliner-flyet da alle passasjerene var om bord, og de ble sittende i fire timer før de fikk gå av flyet igjen.

— De må bli mer profesjonelle og forbedre kommunikasjonen sin, sier britiske Adriana Garcia, som skulle fly med Norwegian for første gang.

For mange av passasjerene betydde forsinkelsen på 42 timer at en rekke planer gikk i vasken. Mange av passasjerene uttrykte sinne og frustrasjon på Twitter.

— Hvis du vil ha et fly som aldri drar, og personale som ikke hjelper deg eller gir informasjon, så fly med Norwegian, skriver en av passasjerene.

— En fyr jeg snakket med, gikk glipp av sin datters bryllup. Heldigvis fikk han 25 dollar i matkuponger i kompensasjon, skriver en annen.

Cruise i vasken

Noen uttrykte ubehag ved ikke å dusje eller gjøre noe som helst, andre uttrykte sin misnøye med ikke å få tilgang til bagasjen.

For 28 år gamle Adriana Garcia la Dreamliner-forsinkelsen en kraftig demper på hennes planlagte ferie i Barcelona der hun og en gruppe skolevenner hadde planlagt cruise. Men skipet skulle legge fra kai i Barcelona fredag ettermiddag, et halvt døgn før flyet endelig skulle lande på Gatwick sør for London.

Susan Short fra Bristol var heller ikke fornøyd.

— Dette er et mareritt. En natt var ille nok, men to er forferdelig.

Norwegian startet flygningene mellom USA og Europa 3. juli. Selskapet har to flygninger mellom Los Angeles og Gatwick i uka. Short er ikke sikker på om hun bestiller billett hos Norwegian igjen.

— Det var billigere, men jeg tror ikke jeg gidder en gang til, sier hun.

Obama i byen

Ifølge Norwegian var det vanskelig å skaffe hotellrom fordi president Barack Obama var på besøk i Los Angeles. Norwegian legger ikke skjul på at de føler med passasjerene.

— Det er utrolig dumt for passasjerene. Jeg forstår at det er frustrerende å ikke ha et sted å sove, sa pressekontakt Charlotte Holmbergh Jacobsson i Norwegian til TV 2. Hun fortalte at de tekniske problemene ble oppdaget tett opp mot avgang.

Passasjerene ble tilbudt 170 dollar - like over 1.000 norske kroner - i kompensasjon hvis de ordnet hotellrom på egen hånd.

Forventet ankomst i London er lørdag morgen klokka 8.44 norsk tid.