Norge kanskipsfart. Derfor er detlogisk atvifinnerfremtidsløsningerfor mer gods fraktet sjøveien.

Den senere tidenhar taket på nettolønnsordningen blitt hevet.Det som gjenstår nå er å hindre at skip registrert i NIS fritt får frakte last mellom norske havner. Det bør forbeholdes skip registrert i NOR-registeret. Altså skip som seiler med norsk besetning. NIS skip er det utenlandsk besetning på stort sett.

NIS-registeret

Når flertallet i det norske storting innførte NIS-registeret,stemte jegsom daværende stortingsrepresentant mot forslaget. NIShar etter min meningvært med på åbygge ned nødvendigkompetanse og rekrutteringtil Norsk internasjonal skipsfart.

Husk de historiske fakta! Under krigen var det krigsseilerne som reddet Norges selvstendighet ved å frakte nødvendig varer og krigsmateriellpå verdens hav. De ga sitt liv forNorges selvstendighet.For Northraship-fondet vardet staten som stakk av med.Etter min mening en skandale og forbrytelse som burde straffes.

Krigsseilerne

Krigsseilerne er Norges-historiens største helter. Husk! At utenkrigsseilerne haddeikke nasjonen Norge vært det landet er i dag.Jeg og Demokratene erkrigsseilerne dypt takknemlige og vi vil derfor aldri glemme nasjonens seilende helter.

Tusen takk!