KRISTIANSAND: — Responsen har vært veldig god. Vi er faktisk helt utsolgt, sier Døviken til fvn.no.

Fvn.no skrev om saccosekkene lørdag og flere andre medier fulgte opp i løpet av helga. Til tross for at det var vanskelig å finne fram til Døvikens telefonnummer, var det mange som fant fram.

— Det var mer enn nok folk som fant fram til meg. Det gikk mye fortere enn jeg kunne forvente, forteller han.

Både nostalgikere og folk som vil innrede stua med et nytt møbel har tatt kontakt.

— Jeg synes jo at det er vanvittig gøy med såpass kul sekk og ikke minst med den logoen på. Mange har vært på utkikk etter et slik møbel, og Quart er jo tross alt en veldig god merkevare.

Sekkene var aldri en del av Quart-boet, men tilhørte sponsorsjefens eget selskap. Dermed gikk saccosekkene ikke til Arild Buli, som kjøpte resten av Quart-boet.

Saccosekkene, som er mye større enn de tradisjonelle sekkene fra 70-tallet, skulle egentlig brukes ved chill-området i Bendiksbukta under årets festival. Nå er alle solgt, og til tross for stor interesse vil det neppe bli produsert flere sekker.

— Det har blitt veldig vanskelig om vi skulle gjort dette kommersielt. Da ville det blitt en helt annen pris, sier Døviken, som trolig har sikret seg norgesrekorden i å selge mange saccosekk på kort tid.

Se TV-reportasje fra sacco-lageret