Font

ANNONSØRINNHOLD

placeholder_logo_pm_n

Amfi Vågsbygd:

– Vi er nesten som en stor familie her

Amfi Vågsbygd har lenge vært et shoppingmål for lokalbefolkningen i Vågsbygd, men også for besøkende fra hele byen.

– Det er akkurat passelig stort, og rommer alle de nødvendige butikkene. Her får du unna hele handelen enten det er til helga, jula eller andre store anledninger, sier Trine Lise Elieson.  

Hun er eier og innehaver av La Femme som er en av senterets mest besøkte butikker. Sammen med Karin Flørenes, butikkleder på Sport 1, er hun også en av de som har aller lengst fartstid ved senteret.  

De to har vært med på senterets utvikling i over 30 år, og deres butikker er blant de mest populære.  

– Vi har vært her i 25 og 30 år, og det i seg selv sier vel litt om hvor bra vi har det her, forteller Karin.

– Vi har vært her i 25 og 30 år, og det i seg selv sier vel litt om hvor bra vi har det her, forteller Karin.

– Kundene, kollegaene, mangfoldet og atmosfæren her er noe helt eget her på senteret. Det er passelig stort samtidig som du finner alt du trenger her, sier Trine Lise Elieson.  

Mellomtittel

Aliquam feugiat egestas finibus. Praesent dignissim turpis et libero pretium scelerisque. Sed consequat turpis magna, at semper nisi finibus non. Phasellus mollis sodales nisi, et laoreet nulla tincidunt et.

Nulla tincidunt nisi non porta tristique. Etiam commodo ultrices dui, ac efficitur odio pulvinar scelerisque. Aenean sit amet dolor in elit elementum dapibus ut varius lacus.

– Suspendisse sapien tellus, ornare imperdiet eros sit amet, pharetra ullamcorper sem. Sed sed posuere diam. Mauris sit amet leo urna. Ut efficitur lorem libero, eu ornart erat finibus quis.

Aliquam ut odio id lectus vulputate posuere. Proin congue nisi eu urna dignissim, ut lacinia est pharetra. Sed egestas velit id risus malesuada tristique eget a tellus.

Her kommer bildeteksten. Boksen ekspanderes automatisk basert på hvor mange linjer bildeteksten utgjør.

Comfort, Sleeve, Gesture, Finger

Unik atmosfære

Når man går gjennom Amfi Vågsbygd, kan man ikke unngå å legge merke til den spesielle atmosfæren som preger stedet. På senterets bakeri og kafe er stoler og bord fylt opp av kunder og stamgjester. Her er alle kundegrupper representert. Fra barn og ungdom til barnefamilier, og pensjonister. For Trine Lise og Karin er dette en av de viktigste grunnene til at de har valgt å drive butikk her i flere tiår.  

– Det høres nesten litt klisjeaktig ut. Men vi er nesten som en stor familie her, sier Karin og legger til:

– Kolleger og kunder føles som en del av fellesskapet vårt. Vi kjenner mange av kundene våre ved navn, og det er et spesielt bånd vi har skapt. 

Trine Lise Elieson nikker enig.

– Det er en helt unik atmosfære her. Selv om vi driver forskjellige butikker, støtter vi hverandre og deler kunnskap og erfaring, sier hun. 

Hver fredag morgen er det fredagskaffe for de ansatte. Da samles de som har tid og lyst til kaffe og kjas en halvtime før butikkene åpner.

– Stor forskjell på kvalitet

Runar er med sine 1700 medlemmer den største idrettsklubben i Vestfold og Telemark, og en av de største klubbene Macron samarbeider med i Norge. 

Noe for enhver smak

På AMFI Vågsbygd som ligger like utenfor Kristiansand finner du en god miks av kjedebutikker og frittstående konsepter. Blant de 35 butikkene som finnes på senteret finner du både spisesteder, matbutikker, blomsterhandel, vinmonopol, kjedebutikker og nisjebutikker. 

– I tillegg har vi to timer gratis parkering, og flere spisesteder som er perfekte å benytte når du trenger en pause i shoppingen, sier senterleder Christina Omland. 

Amfi Vågsbygd ble etablert 13.oktober. 1977, og en av de som løp rundt i gangene da var Rune Vikøyr. Familien hans åpnet sportsbutikk da senteret åpnet i 1977, og butikken har vært en del av senteret siden den gang. 

Luggage and bags, Automotive design, Fashion, Bag

– Vågsbygd sport var navnet på butikken da. Og siden den gang har vi vært innom en annen kjede før vi i 2011 ble en del av Sport 1- kjeden, sier Rune Vikøyr. 

I dag holder han seg mest i bakgrunnen, og jobber ikke like mye ute i butikken som tidligere. 

– Vi har så mange flinke medarbeidere her, slik som Karin og Jonny, så det passer meg fint å holde meg litt i bakgrunnen, sier Vikøyr.  

At sportsbutikken har vært med siden oppstarten i 1977 forklarer Vikøyr blant annet med at han har trofaste medarbeidere som har vært ansatt i butikken i lang tid.  Og ikke minst en lojalkundekrets som har utvidet seg løpet av årene.

– Både Karin og Jonny som jobber her har vært her i langt over 20 år, og det er ganske imponerende. 

Hos Sport 1 selger de sportsutstyr til hele familien, og som en frittstående butikk av Sport 1 kjeden står de fritt til å ta inn varer og merker som de selv ønsker. 

– Vi er litt som en nisjebutikk innen sport. Vi velger ut de tingene vi har tro på. Og vi har hatt stor suksess med blant annet Hoka og Douchebag, sier Vikøyr.

På Amfi Vågsbygd har flere av butikkene vært etablert på senteret i mange år. Det er lite gjennomtrekk av butikker, og senterleder Christina Omland synes det er gøy at det er venteliste av butikker som vil etablere seg på senteret. 

Clas Ohlson som er lokalisert i andre etasje er det nyeste tilskuddet. Butikkleder Daniel Glomset er strålende fornøyd med oppstarten på senteret. 

– Hvis det er lov å bruke det ordet så vil jeg si at vi virkelig har hatt en flying start her ved senteret. Allerede fra dag én har kundene strømmet til butikken, forteller Glomset.  

Mottakelsen han har fått av senterledelsen og alle de andre butikk-kollegene mener han også er i særklasse. 

– Vi føler oss veldig velkomne av alle. Og så er det er så gøy å se at det er så stor variasjon av kunder her. Her har vi litt av alt, og det setter vi pris på sier han.   

Automotive design, Floor

Årets trender

Tilbake igjen hos Trine Lise på La Femme er årets trender innen mote alltid på plass.  Hos senterets lekre nisjebutikk er det sjeldent et ledig øyeblikk. Servicen, vennligheten og utvalget som finnes i butikken blir verdsatt av mange, og hun har flere kunder som kjører fra andre byer og bydeler for å handle hos henne. 

– Vi må hele tiden tilpasse oss markedet, nye trender, og ikke minst nye måter å drive butikk på. Men senteret og at det har blitt drevet så godt i alle disse årene er helt klart avgjørende for at vi har klart oss så bra, sier Trine Lise. 

Hun tenker spesielt på hvordan butikken hun selv driver, og ikke minst senterledelsen har omfavnet sosiale medier for å nå kundene på nye måter. 

– Vi må stadig tenkte nytt for å henge med. Og da er det gøy at vi har senteret i ryggen, og at de også er på ballen når ting skjer. Jeg opplever senteret, ledelsen og butikkene som nytenkende og kreative, og det er gøy, sier Trine Lise. 

Karin er enig. Også på sportsbutikken som har tøff konkurranse av nettbutikker og andre store sportskjeder er det å ha et veldrevent senter i ryggen trygt og godt. 

 

Om artiklene fra Brandstudio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av Brandstudio som er en del av mediehusets annonseavdeling.

Vi er opptatt av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Annonsørinnholdet fra Brandstudio merkes tydelig, så leseren kan oppfatte at innholdet er betalt for og produsert i samarbeid med en annonsør.

© Copyright Polaris Media

placeholder_logo_pm_n_disc