Font

ANNONSØRINNHOLD

Selge hytta? Dette er den beste tiden

Produsert av PMSor Brandstudio for Sørmegleren

Drømmer du om hytte på fjellet, men føler at du ikke har råd? Det kan faktisk være at du har det! 

– Hvis du går med planer om å kjøpe eller selge hytte denne sesongen, bør du definitivt gjøre alvor av planene, sier Kristian Lossius. Sammen med tvillingbroren Henrik står han klar til å realisere fjellhyttedrømmen til de som måtte ønske.

Det siste året har brødrene brukt mye tid på å etablere seg som meglere i Setesdalen, med Hovden som hovedbase.

.Det er ingen hemmelighet at økte renter og høye strømpriser legger en demper på hyttemarkedet. Når folk sliter med å betale strømregningen, blir det færre som velger å investere i en hytte.  Men i Sørmegleren er de klar på at hyttemarkedet fortsatt er i god bevegelse. Både for de som skal kjøpe og de som selge.

 – Vi har lagt bak oss en utrolig fin sommer i fjellheimen, og det har jevnt over vært mye interesse, både på objektene vi har og har hatt ute. Selv om markedet er tøffere nå er det fortsatt en del som ønsker å oppfylle hyttedrømmen. Jeg vil si at hyttemarkedet er tilbake til normalen slik den var før koronapandemien, sier Henrik Lossius.

Det er stab- og avdelingssjef i Sørmegleren Kristiansand, Hanne Geelmuyden, enig. Og til tross for stigende renter og priser, forventer ikke Geelmuyden et stort krakk i hyttemarkedet.  

 -Det er fortsatt et stort kull som er den typiske hyttekjøpsalderen 45-55 år. Vi ser at det fortsatt en stor interesse for hytter. Folk vil fortsatt kjøpe og selge. Men det vi ser er at det er færre spontankjøp. Folk planlegger mer, sier Geelmuyden. Nettopp på bakgrunn av temperaturen i markedet har Sørmegleren valgt å ta ekstra sats inn i hyttemarkedet på Hovden.

Satser på Hovden 

– Vi har allerede en veldig dyktig setesdalsmegler her, Jan Terje Halvorsen, men vi ønsker nå å styrke posisjonen vår ytterligere. På grunn av at markedet er mer stabilt og at omsetningstiden gjerne blir litt lengre enn den var under koronapandemien er det enda viktigere å velge riktig megler. Derfor utvider vi teamet på Hovden med Kristian og Henrik Lossius. De har begge inngående kunnskaper om hyttemarkedet på Hovden, og skal framover dele salgskraften de allerede har i Kristiansand med våre kunder her oppe, forteller Geelmuyden.

– Vi ser at det fortsatt er stor interesse for hytter, og mange potensielle hyttekjøpere i markedet.

Hanne Geelmuyden

Lossius-tvillingene har i over et tiår solgt hytter, fritidstomter, hus og leiligheter, fra fjord til fjell. Først i Oslo, og de siste fem årene for Sørmegleren i hele Agder. De møter stadig på hyttedrømmerne, både de som er på jakt etter båtliv og de som drømmer om puddersnø, og vet godt hva du bør se etter når du er på hyttejakt.

– Fordi vi er så glade i Hovden og kjenner området godt, har det vært veldig naturlig for oss å etablere oss her oppe også, sier de to.  

Bygget hytte sammen 

At de attpåtil skulle få realisert sin egen hyttedrøm her oppe i en alder av 29 år hadde de ikke trodd for noen få år siden.

Men da tvillingbrødrene kom på ideen om å bygge hytte sammen med søsteren og familien hennes, tok det ikke lang tid før drømmen ble til virkelighet.

For få måneder siden kunne de tre søsknene innvie sin egen drømmehytte på Hovden.

– Det er utrolig deilig at vi nå kan tilbringe enda mer tid her oppe, sier de to.

Nå kombinerer de jobb med kjøp og salg av fjellhytter med kvalitetstid med familien på hytta.  

Meglerbrødrene kan varmt anbefale å realisere hyttedrømmen ved å kjøpe sammen med andre. På denne måten reduseres både kapitalkostnad og løpende utgifter, mener de to.

– Samkjøping er faktisk blitt veldig i tiden. Både for familier som oss, men også for vennefamilier. For vår søskenflokk har dette vært helt gull. Ikke bare er det samlende og veldig sosialt. Men det er jo også veldig fint at man ikke er alene om utgiftene, sier Henrik.  

Ifølge meglertvillingene fordeler hyttekjøperne seg jevnt over i alder, og de selger hytter til både barnefamilier, seniorer og alt imellom.

– Småbarnsfamilier kjøper gjerne de mindre, og litt rimeligere hyttene, mens det er blitt mer vanlig at besteforeldre kjøper store hytter med tanke på at hele familien skal få plass. Felles for alle hyttekjøperne at de ønsker et fristed for familien, sier han.  

Geelmuyden støtter meglerne i at hyttemarkedet til tross for renteheving og økte strømpriser fortsatt er i god bevegelse. Hun er klar på at det elleville markedet som herjet under koronapandemien nå har passert, men har likevel tro på et godt fritidsmarked fremover.  

 – Det vi imidlertid bruker mye tid og energi på, til alle tider, er å tilby våre kunder kvalitet. Kristian og Henrik er to dyktige selgere med et stort kvalitetsapparat som gjør at de er gode i alle markeder. Det er nå viktigere enn noensinne å velge riktig megler for salg av hytte. Brødrene Lossius er meglere som vil gi 100 prosent for at din hytte blir presentert riktig i markedet, og solgt på en måte som gjør alle parter fornøyd.  

Ifølge de to meglerne opplever de en etterspørsel etter hytter i alle prisklasser.

– Veldig mange har krav om enkel adkomst, altså vei helt frem til hytta, og strøm. Ellers kan det gjerne være enklere standard. Og beliggenhet er selvfølgelig like aktuelt som alltid.

Henrik Lossius forteller også om ett annet fellestrekk blant de mest populære hyttene:

– Vi ser at mange ønsker en hytte de kan flytte rett inn i. Nøkkel i døra og på med turskoa, altså objekter der kjøper ikke må bruke tid på vedlikehold og oppgraderinger, sier han

Bort fra hverdagens kjas og mas 

Spør du en hytteeier hvorfor de har valgt å investere i hytte, er svaret ofte rekreasjon og avkobling.

– Avkobling fra den hektiske hverdagen er den viktigste grunnen for å kjøpe hytten. Hytta brukes som rekreasjon sammen med venner og familie, i kombinasjon med friluftsliv og naturopplevelser, forteller Kristian.

Han oppfordrer til å ta kontakt dersom du går med planer om å kjøpe eller selge hytte denne sesongen.  

– Høsten er perfekt for både kjøper og selger. Da får man vist frem hytta fra sin beste side før snøen kommer, sier han.  

Faktaboks - Statisk

  • Aliquam feugiat egestas finibus
  • Praesent dignissim turpis et libero pretium scelerisque
  • Sed consequat turpis magna
  • At semper nisi finibus non. Phasellus mollis sodales nisi, et laoreet nulla tincidunt et.
  • Nulla tincidunt nisi non porta tristique. Etiam commodo ultrices dui, ac efficitur odio pulvinar scelerisque.
  • Aenean sit amet dolor in elit elementum dapibus ut varius lacus.
  • Vestibulum quis est aliquet, consequat velit nec, sollicitudin mi
Adressa4685-1920x1080.jpg

Faktaboks - Statisk med bilde

  • Kan ikke brukes med flere elementer enn hva som allerede er i rammen.
  • Dobbelklikk på bildet for å endre det
  • Juster høyden på "Faktaboks frame" ut fra hvor mye tekst som legges inn.
  • Du kan, om ønskelig, også endre bredde på både tekstboks og bilde
Adressa4685-1920x1080.jpg

Faktaboks - Animert med bilde

  • Kan ikke brukes med flere elementer enn hva som allerede er i rammen.
  • Dobbelklikk på bildet for å endre det
  • Juster høyden på "Faktaboks frame" ut fra hvor mye tekst som legges inn.
  • Ikke juster bredde på bilde eller tekstboks med mindre du ønsker å sette opp animasjon på nytt.

Fakta

Adressa4685-1920x1080.jpg

Fakta

Frivillig Gulset (Gulset Nærmiljøsenter):
70 000 kr

IF Pors: 50 000 kr

DNT Telemark avd. Skien Turlag: 42 560 kr

Siljan Turlag: 27 500 kr

Har du husket å

  1. Legge til publiseringsinstans på kundenivå? Se her for guide.
  2. Endret informasjon om artikkelen/artikkelserien?
    (Project title, Page title, Page cover, Project colors
  3. Endre URL på logo i "Sticky top" og "Kundelogo"?
  4. Legge til seksjonene "CXense START" og "CXense END"?
  5. Legge til seksjonen "Landscape warning"?
  6. Optimalisere for desktop, tablet og mobil?
  7. Slette denne seksjonen?
  8. Publisere?

Om artiklene fra BrandStudio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av PMSør Brandstudio, en del av mediehuset Polaris Media Sørs annonseavdeling. Vi er opptatte av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright PMSør Brandstudio

Product, Mammal, Font