Font

ANNONSØRINNHOLD

– Flinke folk betyr alt

Produsert av PMSør Brandstudio for Olto VVS

De to siste årene har Olto VVS doblet omsetningen og ansatt ti rørleggere. Rørleggerfirmaet gir full gass fremover, spesielt i proffmarkedet.

– Vi har hatt en solid vekst de siste to årene, med dobling av omsetningen. Det er veldig stas, sier Morten Omdal.

Han er daglig leder i Olto VVS i Vennesla. Rørleggerbedriften startet med to ansatte for over tjue år siden og har siden vokst til en solid bedrift med nær 40 ansatte. Bare i løpet av det siste året har de vokst med ti ansatte. Olto gjør rørleggerarbeid for både privat-og proffmarked, og særlig i proffmarkedet har etterspørselen økt. Det er en stor del av forklaringen på den doblede omsetningen.

– 70 prosent av jobbene våre nå er for proffmarkedet. Mens prisøkninger og rentehevinger bremser privatmarkedet litt, er proffmarkedet i siget. Folk trenger kontorlokaler som fungerer uavhengig av verdenssituasjonen, sier Ole Fjermedal.

Han er eier av Olto VVS og har vært med helt siden starten.

– Det har vært en spennende reise. Det viktigste av alt er å ha flinke folk, og jeg tør påstå vi har de flinkeste, slår han fast.

Kvalitet og kort responstid

I proffmarkedet gjør Olto VVS alle typer rørleggeroppdrag, både service og rehabilitering. De driver med vedlikehold av både sprinkleranlegg, varmeanlegg og sanitæranlegg. Det blir også mye installering av varmepumper.

– Kundene er opptatt av at vi kan levere alt. Vi er totalleverandør, og det vi ikke har av kompetanse henter vi inn, forteller Morten Omdal.

Nye energikrav gjør også at etterspørselen øker, og at rehabiliteringsmarkedet er i vekst.

– I stedet for at det bare skal bygges nye bygg, blir det mer av oppussing og renovering, sier han.

En av Oltos proffkunder er God driv. De driver med eiendomsutvikling der de eier, utvikler og leier ut bygg.

– Vi driver primært med næringseiendommer, og Olto har jobbet på mange av våre bygg, sier Terje Mykland, markedssjef i God driv.

De har vært kunde av Olto i flere år og det er det mange grunner til.

Stor tillitt til dem

– Vi er avhengige av samarbeidspartnere som forstår våre behov og hvilke løsninger som er gode nok. Olto VVS finner ofte løsninger vi ikke har tenkt på selv, til en fornuftig pris. Vi har stor tillitt til dem, sier Terje Mykland.

Ole Fjermedal, som har jobbet på mange av God driv sine bygg, setter pris på den gode attesten:

– Det er jo moro når du får høre at dette er kjempebra, og enda morsommere når du fagmann har gitt dem en god løsning som gjør at de sparer penger, sier han.

– Det har dere ofte gjort, og det er helt supert. Det er ikke alltid en trenger fancy og flotte ting, bare løsninger som er smarte og som fungerer, sier Terje Mykland.

Han trekker også fram den korte responstiden til Olto som en stor fordel:

– Det er viktig å ha håndverkere som kommer når vi trenger det. Olto stiller opp kjapt, tar både små og store jobber, og legger en plan for det som skal gjøres. Jeg anbefaler dem gjerne, og har gjort det til mange allerede, sier han.

Det lille ekstra

Olto er del av Bademiljø-kjeden og har en stor og flott butikk i Vigeland Brugs veg i Vennesla. Her fører de flotte baderomsløsninger av merker som Foss Bad, Vikingbad og Halvor Bakke.

– Vi kan levere det meste og har som oftest kort leveringstid, sier Omdal.

I et marked med sterk konkurranse er rørleggerbedriften opptatt av å skape gode relasjoner til kundene og å holde det de lover.

– Vi har mange faste kunder og det trives vi med. Vi er opptatt av å gjøre en ordentlig jobb, holde oss til prisene, oppføre oss ordentlig og møte til avtalt tid. Vi må yte det lille ekstra for å bli valgt igjen, om det så er å ta av oss skoene eller rydde opp etter oss, sier Ole Fjermedal.

De vet også at kort responstid er viktig for alle kunder.

– Vi er gode til å hive oss rundt og være hos kunden kjapt. Det er jo blålys på taket omtrent, sier Morten Omdal og ler.

Om artiklene fra BrandStudio

Innholdet i denne artikkelen er ikke skrevet av redaksjonen, men av PMSør Brandstudio, en del av mediehuset Polaris Media Sørs annonseavdeling. Vi er opptatte av et tydelig skille mellom redaksjonelt og kommersielt innhold. Om du opplever at denne eller andre annonser er utydelig, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Synes du denne type artikler ser spennende ut?
Ta kontakt så hjelper vi deg gjerne.

© Copyright PMSør Brandstudio

Product, Mammal, Font