Bilmerket Bentley tilhører det øvre sjiktet av luksus, der det er grunn til å tro at kundene forventer et høyt nivå av service.

Det tar merket følgene av med sin nyeste tjeneste.

For hvem har vel ikke tenkt at det er dørgende kjedelig å fylle bensin? Og med en Bentley som veier 2,3 tonn og har vel 500 hestekrefter i den mildeste versjonen av Continental GT, kan man anta at kundene er innom pumpestasjonen titt og ofte.

— Det å eie en Bentley handler om mer enn bare kjøretøyet, det er en hel luksusopplevelse. Vi er kontinuerlig på utkikk etter måter vi kan tilby våre kunder skreddersydde, praktiske og smarte løsninger på, som kan gi dem den største luksusen av alle, nemlig tid, sier Christophe Georges, sjef i Bentleys produkt- og markedsføringsavdeling, i en pressemelding.

På tide med nye?

SERVICE: Den nye bensintjenesten til Bentley er det motsatte av selvbetjening. Foto: Produsenten

Tjeneste for fremtidenDet Bentley og Georges nå skal tilby, er bensin der du er.

Gjennom et samarbeid med selskapet Filld kan kundene bruke en app der de ber om bensin på et ønsket tidspunkt, så stiller Filld med en bensinbil som fyller Bentleyen der eieren og bilen befinner seg.

— Kunden trenger ikke engang å åpne bensinlokket selv, eller si nøyaktig hvor de er, da dette gjøres sikkert gjennom «Filld for Bentley»-tjenesten, skriver selskapet.

De mener tjenesten beveger seg inn i fremtiden, og fremtiden er altså et sted hvor man aldri trenger å besøke en bensinstasjon igjen.

Konseptet skal først testes ut i California.

Det blir kostbart, men det kommer:

Interessert i bil? Sjekk disse sakene: