Det kommer stadig nye biler ut på markedet, fra elbiler til SUV-er.

Her er de en oversikt over de siste bilene vi har testet og prøvekjørt de siste månedene.

Ford Focus RS

LEKETØY: Ford Focus RS ser passe overdrevet ut, ikke minst i denne fargen med nummerdekaler. Som et leketøy. Foto: Morten Abrahamsen / NTB tema

Vi har kjørt berserk-utgaven av Focus.

«En kompromissløs bil som scorer høyt på moro-skalaen,» oppsummerte vår biljournalist Morten Abrahamsen.

I Foucs RS er det 350 hestekrefter – på tross av at dette er en kompaktbil. Da Volkswagen Golf GTI kom for 40 år siden hadde den 110. Mye bensin har rent gjennom pumpene siden den gang.

Les hele testen her:

Jaguar F-Pace

MOTORER: Per i dag er det tre alternativer når det gjelder motorisering. 180 og 300 hestekrefters diesel og en bensinmotor på 340 hestekrefter. Importøren kjenner ikke til om det kommer noen flere alternativer. Foto: Morten Abrahamsen / NTB tema

"Det er noe ved denne SUV-en som får den til å stikke seg ut, og det er liten tvil om at Jaguar har vært gode med designet på sin aller første bil i dette segmentet", skriver journalisten om denne bilen.

Les hele testen her:

Mercedes-Benz E200

TEKNIKK: Bilen er proppet med moderne teknikk. Den er blant annet selvkjørende, men ikke mer enn at man må følge svært godt med, den er ikke alltid sikker på hvor den skal. Funksjonen fungerer best i saktegående kø. Foto: Morten Abrahamsen / NTB tema

Den nye E-klassen til Mercedes-Benz tar ikke de helt store sjansene utvendig, den lener seg på den større S-klasse og passer også på at den ikke skiller seg stort fra den mindre C-klasse. Eller fra den forrige modellen, for den saks skyld.

Les hele testen her:

Tesla Model X

FALKEVINGEDØRER: Bakdørene er hengslet på taket. Foto: Morten Abrahamsen / NTB tema

Model X er basert på samme plattform som Model S, men byr på flere unike løsninger. Mest iøynefallende er det Tesla kaller «falkevingedører», bakdørene som er hengslet på taket. Disse skal gjøre at det er enkelt å stige ut og inn av baksetene, men de gjør samtidig at skiboks og takstativ utgår.

Les hele testen her:

BMW M2

KJAPP: 370 hestekrefter i en bil som veier drøyt 1,5 tonn, er rikelig. Foto: Berit Roald/NTB scanpix

M2 er et steg tilbake til røttene. Her er det noen få valg for respons fra motor, gir og gasspedal, utover det ingenting.

M2 er ganske nær beslektet med 1M Coupé som kom i en liten serie i 2011. Den hadde 340 hestekrefter, M2 har 370. Felles for dem er en ubesudlet kjøreglede.

Les hele testen her:

Hyundai Genesis

SVÆR: Hyundai Genesis er så å si 5 meter lang, fylt med luksuriøse materialer og teknikk. Noe totalvekten på 2,1 tonn bærer preg av. Foto: Morten Abrahamsen / NTB tema

Bilen er tung og trenger en kraftig motor, og V6-eren skyver bilen fra null til hundre på 6,9 sekunder. Det er bare det at den er tørst som en hund i en hetebølge, med et snittforbruk som ligger rundt 1,2 liter pr. mil. Opplagt best i markeder der pumpeprisen er amerikansk, ikke vesteuropeisk.

Les hele testen her:

Audi A6

BESTSELGEREN: Etter at modellen her, med 190 hestekrefters diesel, firehjulstrekk og automatgir, ble lansert for noen måneder siden, har den stått for 60 prosent av A6-salget i Norge. Foto: Morten Abrahamsen/NTB scanpix

Innvendig er det velkjent Audi-utforming, med strøken kvalitet og et veldig vellykket brukergrensesnitt. Problemet er bare at man kan få den nye og særs strøkne «virtuelle cockpiten» i A4, men ikke her.

Les hele testen:

Toyota Prius

VIKTIG: Siden Prius ble lansert i Norge i 2000, har Toyota solgt over 10.000 av modellen. I tillegg har syvseteren Prius+ Seven gått i nær 3500 eksemplarer. Foto: Morten Abrahamsen / NTB

På veien er Priusen langt bedre enn tidligere. Selvsagt er det ingen racer, men ber man den om å bruke de to motorene på mest mulig aktivt vis, blir den akseptabelt kvikk.

Les hele testen:

BMW 225xe Active Tourer

DET INDRE: Med BMW 225xe Active Tourer teller det indre mest. Noen skjønnhet er den ikke, men drivverket byr på mye moro. Foto: Morten Abrahamsen / NTB tema

Ved frisk kjøring i svinger klarer den å balansere seg unna understyring i de aller fleste tilfeller. Styringen er direkte og brukbar til å gi sjåføren tilbakemeldinger fra underlaget.

Les hele testen:

Kia Sportage

TRYNEFAKTOR: Kia har valgt å lage en massiv front på Sportage. Det gjør at den skiller seg ut i et segment der mange modeller er til forveksling like, men om det er fint, er en annen sak. Foto: Cornelius Poppe / NTB scanpix

Markedet for de mellomstore SUV-ene er lukrativt, men konkurransen er beinhard. Kia prøver å skille seg ut med særegen design og mye utstyr.

Les hele testen: